2024.12.26, Csütörtök

útépítés

Jövőre közel 160 kilométernyi új gyorsforgalmi út készül el

2019.12.18

Országos hírek

2016 és 2024 között összesen mintegy 5 ezer milliárd forint épül be a magyar közúti és vasúti fejlesztésekbe – hangzott el a NIF és az ITM közös évértékelőjén.

Megvannak a nyolcmilliárdos útfejlesztési csomag nyertesei

2019.07.23

Aktuális

Magyarország öt régiójában 32 útfelújítási projekt indul be a közútkezelő csomagjában.

Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a főváros egyik fontos csomópontjában

2019.06.04

Aktuális

A kivitelezés a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. közös munkájával valósul meg.

Újabb útfelújítási hullám kezdődik meg országszerte

2019.03.06

Országos hírek

Összesen mintegy 50 kilométeren újulnak meg az utak és kerékpárutak, ezen kívül pedig hidak és csomópontok is újjászületnek.

Már a tervezési szerződésnél tart a Kalocsa-Paks Duna-híd

2017.10.16

Az új átkelő mellett összesen 21 kilométernyi 90 km/h-s haladási sebességű új utat is építenek.

Több mint kétszer annyi út újul meg jövőre, mint idén

2016.09.15

Idén Tolna és Fejér megyében volt a legtöbb felújítás, 50,9 és 53,1 kilométert érintve. Az idei 69 milliárd után jövőre összesen 150 milliárd forintból mintegy 1350 kilométernyi útszakaszt újít fel a közútkezelő.

Újabb pályázatok nyíltak meg a Magyar falu programban

2020.04.09

Aktuális

Az önkormányzati tulajdonban lévő utak és hidak építésére, felújítására kilencmilliárd, a járdák építésére, felújítására egymilliárd forintot biztosít a kormány.

50 km utat újítanak fel a megyében idén

2016.03.07

A Magyar Közút fejlesztési tervének megyei szintű lebontásából kiderült, Fejér megye után a legtöbb útfelújítást idén Tolna megyében végzik el, de átlag fölötti ráfordítást kap Szabolcs és Borsod is.

2024-ig 5000 milliárd forintból épül a magyar út- és vasúthálózat

2019.09.26

Gazdaság

A magyar infrastruktúrafejlesztés forrásairól Mosóczi László államtitkár beszélt Mohácson az állam dél-magyarországi útépítési tervei egyeztetése kapcsán.

Régóta várt beruházás indult Tolnán

2019.07.03

Aktuális

Június közepén megkezdődött Tolna egyik patinás utcájának, a Kossuth Lajos utcának az évek óta várt felújítása. Az utcában eddig nem volt megoldott a csapadékvíz elvezetése, az útburkolat nagyon rossz minőségű, a járdák egyes szakaszokon balesetveszélyesek voltak.

600 kilométer új út építése zajlik

2019.06.02

Gazdaság

A jelenlegi európai uniós költségvetési időszakban 600 kilométer új út építése történik meg az országban, több mint 200 kilométernyi utat pedig bővítenek, felújítanak - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Debrecenben.

Négymilliárd forintért épülhetnek utak Szekszárdon

2019.02.01

Gazdaság

Négymilliárd forintos projekt keretében épülhetnek utak, kerékpárút és körforgalmak Szekszárdon és környékén a város közgyűlésének csütörtöki döntése szerint.

Amit jó lenne elkerülnünk: őskáosz a román autópályaépítésben

2016.10.05

A Közgép és az Itinera árajánlatáról szóló cikkünket továbbgondolva szétnéztünk a keleti szomszéd útjain. Ezeket találtuk: félkész autópályán, félkész híd alatt robogó lovaskocsi, 29 éven át épülő autópálya, tíz hónappal az átadás után életveszély miatt újra lezárt autópályaszakasz, a hírekben naponta visszaköszönő hiányos kivitelezés. Hogyan lehetséges ez? Egy olyan zavaros közeg által, amiben halászva még a büntetéseket, perköltségeket és alacsony árakat bevállalva is nyereséges lehet egy-egy projekt.

2025-ben kezdődnek az országos autópályabővítések

2024.03.14

Országos hírek

Tízéves útfejlesztési programot kezd a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részéért felelős MKIF. A 2023-ban elkezdett felújítások március 15-e után folytatódnak.

Folytatódik a Salgótarján gyorsforgalmi bekötését célzó beruházás

2016.06.08

Letették a 21-es út négysávosodó szakaszainak alapkövét, idén öt részre osztva 26,1 kilométeren folytatódik a fejlesztés.

Meddig kell várnunk a környezetkímélő aszfaltozásra? – interjú Lehel Zoltánnal

2016.02.23

A technológia évek óta adott hozzá, a Duna Aszfalt már 2009-ben behozta az országba a LEA (Low Energy Asphalt) licencét, és két keverőtelepén is képes az előállítására. Tavalyelőtt a megfelelő jogi háttér is megszületett az energiafelhasználást és a széndioxid kibocsájtást is felére csökkentő, jobban szállítható és az egészséget is kímélő aszfalthoz. Hogy miért nem épülnek ilyen magyar utak, arról Lehel Zoltánnal, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökével beszélgettünk.