Az Auchannál tavaly 9,8 milliárd forintot fordítottak beruházásokra, ebben az évben 12 milliárdot, jövőre pedig 17 milliárdot szánnak ilyen célra. A vállalat augusztusban megnyitja első szupermarketjét Szekszárd belvárosában.
Az Auchan 19 áruházában és 18 töltőállomásán 350 milliárd forint bruttó forgalmat ért el 2016-ban, 3,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál - mondta Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a vállalat pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.
Tájékoztatása szerint a 6500 munkavállalót foglalkoztató társaság mérleg szerint eredménye 3,6 milliárd forint volt, a megelőző évi 2,2 milliárd forint után.
Az Auchan negyedik éve önfinanszírozó, sem működéséhez, sem beruházásaihoz nem vesz igénybe külső finanszírozást - közölte a vezérigazgató.
Az áruházláncban a vásárlások száma tavaly 43 millió volt, 3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Dominique Ducoux kiemelte: az Auchan tavaly novemberben elindította online áruházát a fővárosban, az idén év végére szeretnének teljes lefedettséget elérni Budapesten és vonzáskörzetében.
Tavaly 9,8 milliárd forintot fordítottak beruházásokra, ebben az évben 12 milliárdot, jövőre pedig 17 milliárdot szánnak ilyen célra, a vállalat augusztusban megnyitja első szupermarketjét Szekszárd belvárosában.
Az Auchan előrehozta 2017. évi béremelését, tavaly novembertől 5400 alkalmazotti munkakörben foglalkoztatott dolgozó átlagosan 14 százalékos emelést kapott, erre 1,5 milliárd forintot fordítottak. Az egy évvel korábbi 1,2 milliárd forint értékű emeléssel együtt a francia áruházlánc összesen 2,7 milliárdot fordított bérfejlesztésre, így 2015 októberétől az áruházi munkatársak bruttó munkabére átlagosan 24 százalékkal nőtt. Idén tavasszal a vezetői bérek emelésére 300 millió forintot fordított a vállalat - ismertette a vezérigazgató.
Dominique Ducoux elmondta: szeretnék meglévő hipermarketjeik számát is növelni. A tervek szerint az Auchan Magyarországnak öt éven belül 30 hipermarketje, valamint 30 szupermarketje lenne, ezen túl 30 üzlet tartozna franchise-hálózatához.
A vállalat 2025-re megduplázná magyarországi forgalmát és munkatársai számát - tette hozzá.
Kérdésre válaszolva közölte: az online kereskedelem fejlesztésének második lépéseként a nem élelmiszer termékek forgalmazását indítják majd el országszerte, és a harmadik lépés lesz a teljes országos lefedettség.
A sajtótájékoztatón bemutatták az Auchan "Az élet kék" elnevezésű egészségmegőrző programját, amelyet 12 országban, köztük Magyarországon indított el a vállalat. A program keretében a több tízezer termékből eddig 1050-et láttak el logóval, a tervek szerint az év végéig 2000 termék kaphatja meg a szív alakú kék logót.
Forrás: mti