A mintegy egymilliárd forintos beruházás vázlatterveit Szabó Péter polgármester és Klenk Csaba tervező ismertette sajtótájékoztatón.
Az Anna utcai lejárótól az Erzsébet Nagy Szálloda előtti Dózsa György úti csatlakozásig tartó Duna-parti szakasz teljes körű rekonstrukciójára készül az önkormányzat.
– 20-25 éves adósságot törleszt a lakosság felé a városvezetés a Duna-parti sétány rehabilitációjával. A fejlesztés előkészítése már hónapok óta zajlik, a megvalósításhoz négyszázmillió forint pályázati forrást nyertünk a CLLD (Közösségvezérelt Helyi Kezdeményezések) programban. Csak az összeg ötven százaléka fordítható infrastruktúra-fejlesztésre, a tervezett beruházás egymilliárd forintra becsült költségének további részét az önkormányzat saját forrásból biztosítja – mondta Szabó Péter, Paks polgármestere.
A vázlattervtől a kiviteli tervig minden szakágra kiterjedően a Kern és Klenk Építészeti Bt. készíti el a Duna-parti rehabilitáció terveit. A volt kikötőépület, illetve a halászati szövetkezet épületének helyén új épületegyüttes készül. Megtartva a csónakházfunkciót, helyet kapna itt egy kávézó terasszal, új vizesblokk, valamint az emeleten egy több módon hasznosítható városi rendezvényterem kialakítását tervezik. – A régi fényképeken látható egykori térszerkezet visszaállítása a cél: a gesztenyesor szintje egy vonalban, vízszintesen futott az aluljáróig. Amikor a kikötőépületet építették, akkor töltötték fel a ma is meglévő dombot, amire azonban már nincsen szükség, ezért megszüntetjük. Egybefüggő, hosszú Duna-partunk lesz, az új épület előtt egy nagy rendezvénytérrel – tájékoztatott Klenk Csaba. A tervezőtől megtudtuk azt is, hogy a korzó, hasonlóan az Erzsébet Nagy Szállodától húzódó területhez, új térburkolat kap, akadálymentes lesz, és a zöldfelületet is fejlesztik. – Egyetlenegy fát sem szeretnénk bántani, a hiányzó gesztenyefák helyére újakat telepítünk. Tájépítész szakértők fogják majd vizsgálni a zöldfelület megújításának lehetőségét – tette hozzá.
Az építész iroda egy új kerékpárútszakasz tervezésére is megbízást kapott az önkormányzattól. Ahogy azt Klenk Csaba elmondta, a vasúti töltés helyére nem tervezhetnek, mivel az, egyelőre úgy tűnik, megmarad, ezért a gesztenyefák között vezet majd a kerékpárút, mely a Szent István téri aluljárón keresztül csatlakozik a Dózsa György úton a harmadik ütemben elkészülő kerékpárútszakaszhoz. Az aluljáró a felújítás után szervesen kapcsolódik majd a vele egy szintre kerülő új városi rendezvénytérhez.
Szabó Péter polgármester hozzáfűzte, hogy már felvették a kapcsolatot a MÁV-val, hogy megvásárolhassa az önkormányzat a korábbi vasúti megállóhelyet, és a Paksi Halászati Szövetkezettel is, mert ahhoz, hogy megvalósítsák a fejlesztést, a szervezet tulajdonában lévő ingatlant is meg kell vennie a városnak. A Duna-parti beruházás tervezése körülbelül fél évet vesz igénybe, ezt követően indulhat a közbeszerzési eljárás, majd annak lezárulta után a kivitelezés. – A fejlesztéshez szükséges önkormányzati fedezet rendelkezésre áll, a területet azért nyilvánítottuk kiemelt fejlesztési területté, hogy az engedélyezési eljárás meggyorsításával minél előbb megvalósulhasson ez a fejlesztés – emelte ki Paks polgármestere.
Környezetbarát gyárral erősít a német ZF Chassis Modules.