2021.10.23, Szombat

Aktuális

Aktuálisérettségitörténelem

A szekszárdi diákoknak se okozhatott gondot a történelem érettségi

2016.05.05 - Kiss Mónika

Átlagos nehézségűnek találták az idei történelem írásbeli érettségi feladatait a diákok - derült ki a megkérdezett középiskolai tanárok nyilatkozataiból.

Heilmann Józsefné, a szekszárdi Garay János Gimnázium igazgatója azt mondta: a tantervi követelményeken alapult, de igényes munkát kívánt a diákoktól a történelem feladatsor.

- Annak is sikerült megoldania a feladatokat, akinek az elégséges osztályzat megszerzése volt a célja, a 85-90 százalékos teljesítményhez ugyanakkor magas színvonalú munkára volt szükség - tette hozzá az igazgató. 
Megítélése szerint korrektek voltak az esszéfeladatok, amelyek ezúttal jobban igényelték a tanulói kreativitást, mint korábban. A szekszárdi gimnáziumban az esszékérdések közül középszinten Károly Róbert gazdaságpolitikáját, a 20. századi diktatúrákat és a bethleni konszolidációt választották leginkább. Az igazgató szerint a diákok számítottak arra, hogy az iszlám is érettségi téma lesz idén. Az emelt szintű esszéfeladatok - például a kereszténység eszmeköre és a brit gyarmatosítás - megoldása már átfogó tudást igényelt a tanulóktól.

Akik tisztességgel készültek, azoknak nem jelenthettek nehézséget a feladatok, még a nagyobb figyelmet kívánó esszék sem. A tanárok összességében országszerte jó eredményekre számítanak.

 Az eduline.hu portál közlése szerint a vizsgán különböző korszakokban az emberek szociális helyzetét is vizsgáló feladatok kaptak helyet. Foglalkozniuk kellett a diákoknak az athéni demokráciával, az iszlám vallással. A magyar történelemből az első feladat az államalapításhoz kötődött, később a Rákóczi-szabadságharc, a dualizmus korának etnikai viszonyai, az ország II. világháborúban betöltött szerepe, a Kádár-korszak és a magyarországi cigányság helyzete következett. Egyetemes történelemből a nagy földrajzi felfedezések időszakáról kellett kérdéseket megválaszolni, de voltak még az ipari forradalmak, az I. világháború szövetségi rendszerére vonatkozó kérdések, valamint a fejlődő országok jelenlegi problémáira vonatkozó feladat is. A második részben kifejtendő feladatok voltak, egy egyetemes- és két magyar történelemhez kapcsolódó esszét kell írni. Az egyetemesen belül lehetett választani egy felvilágosodásról, illetve a Sztálin-éráról szóló feladatot. A magyar történelemnél egy hosszút és egy rövidet kell választani. Ezek között szerepelt az Erdélyi Fejedelemségről, Károly Róbertről, az 1848-49-es szabadságharcról vagy Mária Terézia koráról szóló feladat. A 20. századot a magyar történelem szekcióban a Rákosi-korszakhoz és Bethlen István miniszterelnökségéhez kapcsolódó feladat képviselte. A feladatok megoldásának értékelése központilag kidolgozott javítási-értékelési útmutatók alapján történik.


Az Oktatási Hivatal szerdai tájékoztatása szerint történelemből középszinten 1241 helyszínen 71 145 vizsgázó, emelt szinten 119 helyszínen 6332 vizsgázó tett érettségit. Ebből a vizsgatárgyból középszinten angol, francia, horvát, német, olasz, orosz, román, spanyol, szerb és szlovák nyelven; emelt szinten angol, francia, horvát, német, olasz, spanyol és szlovák nyelven is tettek érettségit. A mai napon az angol írásbeliket tartják.

forrás: mti

Galéria

Aktuálisérettségitörténelem