Technológia fejlesztésének köszönhetően tavaly jelentős projektekben tudott részt venni, és 30 százalékkal növelte bevételeit a tamási székhelyű Tam-Bau Kft. A magyar tulajdonú építőipari vállalat új telephelyet épít önerőből mintegy 400 millió forintos beruházással.
A cég ügyvezető igazgatója arról számolt be az MTI-nek, hogy a kft. a város északi határában egy négyhektáros telken 4000 négyzetméteres csarnokot épít saját forrásból. Kólya József elmondta, az ingatlanon korábban a 2011-ben csődeljárás alá került Hérosz Zrt. tervezett szakipari centrumot létrehozni.
A magas- és mélyépítést, illetve földmunkákat is végző Tam-Bau 2018-ban cseréli fel a jelenlegi, 2,5 hektáros tamási telephelyét az új létesítményre.
A cégvezető tájékoztatása szerint a 90 embert foglalkoztató vállalkozás a 2014-es 1,5 milliárd forint után 2015-ben kétmilliárd forintot meghaladó nettó árbevételt ért el. Ebből a magasépítés 900 millió forinttal, a gépiföldmunka-végzés mintegy egymilliárd forinttal részesedett. A kft. 2015-ben részt vett a beregi árvízszintcsökkentő tározó építésében, a komáromi Duna-töltés rekonstrukciójában és több agráripari beruházás kivitelezésében.
A cégvezető a tmkronika.hu-nak technológiai fejlesztésről is beszámolt: „Új teherautókat, kotrógépeket vásároltunk és egyéb, zömmel mélyépítési szakspecifikumokkal bővült a gépparkunk. Jelenleg két egymástól teljesen különálló munkaterület GPS bázisra épülő gépvezérlését tudjuk biztosítani. Mindez alapot jelentett ahhoz, hogy jelentős projektekben tudtunk részt venni az ország teljes területén. Kiemelném a hulladék-rekultivációs projekteket Salgótarjánban, Kabán, Miháldon, Pásztón, illetve a vízgazdálkodási és nagyberuházásokat előkészítő földmunkavégzési munkálatainkat.”
A társaság az idén 5-10 százalékos árbevétel-növekedésre számít, amelyet főként a családi otthonteremtési kedvezmény és a megyei területfejlesztési projektek miatt növekvő magasépítési megrendelésekre alapoznak.
(mti, tmkronika.hu, magyarepitok.hu)
Átadták az ÉVOSZ Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait. A szövetség Médiatagozatának célja, hogy ösztönözze az ágazatban dolgozó kiemelkedő szakemberek értékteremtő munkáját, valamint, hogy az építőipar is felkerüljön a marketing szakma térképére.