Lassú szállítások: a Mazda az első negyedévben csak annyi autót szállít, mint ami korábban a havi értékesítés volt.
A kakasdi autókereskedő Hilcz és Fia Kft. árbevétele valamelyest csökkent az elmúlt két évben, de tulajdonképp nem érezték meg a járványt, és jövőre is jó évre számítanak, mert a kereslet fennmaradt, bár a szállításokban voltak fennakadások - írja a Világgazdaság internetes oldala.
A Mazda, Ssangyong és Iveco márkák kereskedelmével és szervizével foglalkozó vállalkozás árbevétele 2019-ben mintegy 3,6 milliárd forint volt, a 2021-es évet 3,45 milliárd forinttal zárják, és bár hónapokra lebontva a járvány idején hektikusan változó volt a kereslet, drasztikus hatást nem éreztek – mondta Hilcz Szilvia ügyvezető.
A változás annyi volt, hogy szélsebesen változtak a körülmények, és gyorsan kellett reagálni sokszor. Az autógyárak szállításai egészen 2021 első félévéig zavartalanok voltak, a második félévben, a csiphiány és a távol-keleti logisztikai nehézségek hatása azonban azóta már érzékelhető volt, főleg a Mazda, és időnként az Iveco esetében, miközben a Ssangyong zökkenő nélkül teljesített. Ez előretekintve is érvényes, a Mazda például az első negyedévben csak annyi autót szállít, mint ami korábban a havi értékesítés volt.
Ami az árakat illeti, márkánként év közben kétszer-háromszor is volt összesen 10-15 százalékos emelés a gyártók részéről, és januárban is számítani kell pár százalékra.