Amíg az áramot széndioxidot kibocsátó erőművekkel állítjuk elő, addig a távoli utazásokra egy diesel autó ugyanolyan jó választás, mint egy elektromos.
Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem közvetlenül, hanem az áramot előállító erőművön keresztül - mondta Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem dékánja szerda reggel az M1 aktuális csatornán.
A dékán elmondta, ehhez hozzájön a jármű gyártása során felszabaduló szén-dioxid: az akkumulátor kialakítása körülbelül 50 grammnyi szén-dioxiddal jár, és annak megsemmisítése is - bár erre még nincsenek pontos adatok - károsanyag-kibocsátást eredményez.
Egy dízel jármű csak 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos autó
- tette hozzá.
A szakértő hangsúlyozta, mindezek alapján - a lokális emisszió miatt is - rövid távra, egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó valóban jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a dízel vagy benzines társai. Ezért egy nagyváros centrumának tehermentesítésére is jó alternatíva. Ugyanakkor a messzi utakra még mindig egy dízel autó a jobb választás.