Az ügyeleti alapellátást 2023. október 1-től Tolna vármegyében is az Országos Mentőszolgálat látja el, majd az egységes, két elemből álló, betegközpontú rendszert (háziorvosi ügyeleti ellátás, sürgősségi ügyelet) a jövő év elejéig fokozatosan bevezetve - egyelőre a főváros kivételével - az ország egész területén biztosítani fogja minden rászoruló számára.
A szekszard.hu tájékoztatása szerint az egységes ügyeleti telefonszám 2023. október 1-től Tolna vármegyében: 1830
HÁZIORVOSI ÜGYELETI ELLÁTÁS
A háziorvosi ügyelet a sürgős – a következő rendelési időig nem halasztható – orvosi tevékenységek elvégzése céljából szervezett ellátás.
Cím |
7150 Bonyhád, Bajcsy Zs. u. 25. |
7200 Dombóvár, Kórház u. 39-41. |
7030 Paks, Tolnai út 2 |
7100 Szekszárd, Ybl Miklós u. 1. |
7090 Tamási, Dózsa Gy. u. 18-22. |
7130 Tolna Garay u. 6 |
SÜRGŐSSÉGI ÜGYELETI VAGY MENTŐELLÁTÁS
Központi ügyeleti telefonszám: 1830
Az ügyeleti időben hirtelen jelentkező, illetve súlyos egészségügyi problémák esetére nyújt magas szakmai színvonalú és biztonságos megoldást:
A beteg a központi telefonszám hívásával: szakszerű tanácsot kap, szükség esetén a tartózkodási helyére sürgősségi ügyeleti autót, vagy életveszély esetén azonnali mentőt küldenek, a vármegye bármely településén is tartózkodjon az ellátásra szoruló.
A telefonszám a teljes ügyeleti időszakban, hétköznap 16:00-08:00 között, hétvégén, ünnepnapon egész nap hívható.
Azok számára, akik személyesen keresnék fel az ügyeletet, erre az alábbi telephelyeken hétköznap 22:00-08:00 között, hétvégén és ünnepnapon 14:00-08:00 között is van lehetőség:
Cím |
7200 Dombóvár, Kórház u. 39-41. |
7030 Paks, Tolnai út 2 |
7100 Szekszárd, Ybl Miklós u. 1. |
A gyermekek ügyeleti ellátását az ügyeleti pontokon, azok működési idejében továbbá a korábbi központi orvosi ügyelet helyén (Szekszárd, Ybl Miklós u. 1.) végzik hétköznapon 16:00 órától 22:00 óráig, hétvégén és ünnepnapon 08:00 órától 20:00 óráig.
A központi telefonszám a teljes ügyeleti időszakban, a gyermekek esetében is 1830.
Az Országos Mentőszolgálat mentésirányítási rendszerével integrált ügyeleti irányítás keretében hatékony és szakszerű telefonos tanácsadás áll rendelkezésre a gyermek- és felnőtt ellátásban is. Az ügyeleti hívások kezelése rögzített vonalon, beteg- és minőségbiztosítási szempontokból visszakövethetően, az aktuális szakmai betegosztályozási (triázs) irányelveknek megfelelően történik, így a betegek az egységes ügyeleti rendszerben gyorsabban kapják meg az állapotuknak megfelelő és szükséges ellátást.
Összefoglalva kijelenthető, hogy a mentők egységes ügyeleti rendszere az ügyeleti és mentőegységek integrált irányítására és mobilitására épül, így a beteg állapotának megfelelő ügyeleti, sürgősségi ellátást a vármegye valamennyi településén, egységesen, minden rászoruló számára a korábbinál magasabb minőségben és szélesebb elérhetőséggel biztosítja.
A mentők vészhelyzeti telefonszáma nem változik, baleset, más közvetlen életveszély esetén továbbra is a 112 (Egységes Segélyhívó Rendszer) hívásával kell segítséget kérni.
A vármegyei alapellátási ügyeleti rendszer jövőbeni működésének részleteiről további információ a www.mentok.hu/ugyelet weboldalon olvasható.