A TOP-5.2.1-15-ös városrehabilitációs projektek keretében a nemrégiben zárult tanévben a József Attila Általános Iskola és a Belvárosi Általános Iskola hátrányos helyzetű tanulói az Autonómia Alapítvány szervezésében a kreativitásukat fejlesztő foglalkozás-sorozaton vettek részt, melynek lezárásaként egy köztéri alkotást készítettek közösen.
Oláh Norbert festőművész segítségével a diákok játékos formában különböző képzőművészeti technikákkal ismerkedtek meg. Azok hozzájárultak ahhoz, hogy a gyerekek szélesítsék az önkifejezési formájukat.
A Mászlony és a Szigetsor-Vasút szegregátumban, valamint a Kakasdomb-Erzsébet utcai szegregációval veszélyeztetett területen lakó tanulók június 27-én és 28-án azért gyűltek össze a Szabadság utcai Roma Közösségi Háznál, hogy annak kerítésfalára mentoruk irányításával egy nagyméretű falfestményt készítsenek. A kivitelezést hosszas tervezés előzte meg, míg kiválasztásra került az a motívum, amit aztán az alapozott felületre vízbázisú zománcfestékkel vittek fel. A gyerekek a szigeterdei lakótornyot örökítették meg képen, amire aztán a város zászlaja és a romák lobogója is felkerült.
A jól sikerült alkotást június 29-én kis ünnepség keretében avatták fel az általános iskolások és azok szülei körében. A TOP-5.2.1-15-ös városrehabilitációs projekteket lebonyolító Autonómia Alapítvány és a város önkormányzata az ügyes diákokat oklevélben részesítette, amiket Nun András, az említett civil szervezet igazgató adott át, a Dombóvári Roma Nemzetiségi Önkormányzat képviseletében pedig Ligorovics Zsolt elnök egy-egy kreatív kézműves csomaggal jutalmazta az alkotókat.