A Földművelésügyi Minisztérium (FM) folytatja az együttműködést a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek védjegyei már megtalálhatóak közel 160 cég, mintegy négyezer termékén.
Az FM MTI-nek küldött hétfői közleménye szerint az FM partnere a tizenkét éve alapított nonprofit társaságnak, mely származást és eredetet tanúsító védjegyeivel a hazai áruk könnyű azonosíthatóságát segíti, növelve ezzel a magyar termékek iránti keresletet.
Az együttműködéssel a tárca kiemelt célja, hogy támogassa a magyar élelmiszerek fogyasztásának növekedését, a magyar élelmiszer előállítókat, továbbá felhívja a figyelmet a magyar termékek fogyasztásával járó előnyökre - írták.
A "Magyar Termék" védjegyek fellelhetők azon termékeken, melyek száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készültek, a "Hazai Termék" elnevezésnél az élelmiszernek hazai feldolgozásúnak és az összetevőket tekintve legalább felében magyar származásúnak kell lennie. "Hazai Feldolgozású Termék" elnevezéssel jelölik a belföldön feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó élelmiszereket.
A védjegyeket a Budapesti Gazdasági Egyetem marketing intézetének 2017-es kutatása szerint az áruk eredetére kíváncsi fogyasztók 94 százaléka ismeri. A felmérések szerint a védjegy üzenete is eljut a fogyasztókhoz: a termék származási helyét fontosnak tartó megkérdezettek 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.