A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti pályán a Mészáros és Mészáros, illetve a Vasútépítők konzorciuma dolgozik.
Jelentős elővárosi vasúti beruházásról érkezett újabb hír: a fővárosi agglomeráció szempontjából fontos szerepet betöltő 40a jelzésű, Pusztaszabolcs irányába futó szakaszon zajlik a munka. A nagyberuházás két alprojektben zajlik le:
A fejlesztéseket a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. végzi el. A két szajkaszon vasútállomást építenek át, alul- és felüljárók, illetve új peronok épülnek. A teljes szakaszon 120/160 km/óra sebességre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas pálya jön létre és megtörténik a felsővezetéki rendszer átépítése, illetve kiépítése.
Most a beruházó NIF Zrt. arról számolt be: március 31-én átadták a vasúti forgalomnak Százhalombattán az ipari park felőli állomási oldalt. A vágányokon itt a vonatközlekedés – biztonsági okokból – 40 km/h sebességkorlátozás mellett indult meg.
Mivel a Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti, 15,7 km hosszú szakasz felújításának keretében 12,98 km hosszan teljesen új nyomvonalon épül ki a kétvágányú pálya, a bővítés miatt a MOL Dunai Finomító környezetében lévő, vasút felett átívelő közúti híd meghosszabbítása szükséges lett – írják közleményükben.
A híd az átépítési munkálatok ideje alatt le lesz zárva a forgalom elől, viszont a zavartalan közlekedés fenntartásának érdekében egy új, ideiglenes átkelő épült. A hídhoz kapcsolódó, Olajmunkás úti terelő útvonalakat is kialakították.
A gyalogosok és kerékpárosok közlekedéséről is gondoskodtak: az érintettek ipari parkot ideiglenes járdán közelíthetik meg az Ipari Park - Műszerész köz irányában.
Környezetbarát gyárral erősít a német ZF Chassis Modules.