A Szekszárdi borvidékről hét borászat nyolc bora, a Tolnai Borvidékről két borászat három bora szerepel a könyvben.
Kétszázkilencven tétel került be a Borkiválóságok könyvének 2016-os, harmadik fehér- és rozéborokat bemutató kötetébe. Országos Roadshow keretében több helyszínen Dr. Kiss Eliza, a Nemzeti Borkiválóság Program ötletgazdája mutatja be a könyvet.
A Borkiválóságok könyvének idei fehér- és rozéborokat bemutató kötete már magába foglalja az angol nyelvű változatot is. A beküldött 722 tételből az Országos Borszakértő Bizottság egy ötnapos kóstoló keretében választotta ki a könyvben bemutatott 290 bort. Ebből 226 fehér- és 51 rozébor lett borkiválóság, míg a Borkiválóság TOP 2016 minősítést 13 fehérbor kapta meg.
A Borkiválóságok könyvének vörösboros kiadványa másfél hónap múlva várható, illetve idén ismét esedékes a kétévente megtartott, aszú- és pezsgőkiválóságok kiválasztása is.
A Szekszárdi borvidékről hét borászat – Bodri Pincészet és szőlőbirtok, Bősz Adrián Pinészete, Dúzsi Tamás és Családja „Szegzárdi Borászat”, Eszterbauer Borászat, Lajvér Borház, Mészáros Pál Borház és Pincészet, Twickel Szőlőbirtok – összesen nyolc bora; a Tolnai borvidékről a Danubiana borászat és a Horváth Pince borai található meg a Borkiválóságok könyvének idei kiadásában.
A magyar borászat ma a minőségi korszakváltás időszakát éli, és komoly lehetőségek előtt áll. Köszönhető az elhivatott és elkötelezett borászainknak, de a hűséges magyar fogyasztóknak is, mivel ők egyre inkább a hazai, minőségi magyar borok mellett teszik le voksukat. – írja a könyv köszöntőjében dr. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter.
Dr. Kiss Eliza, kiemelt borágazati feladatokért felelős miniszteri biztos szavaival élve: Három év telt el az első program meghirdetése óta. A kiépített rendszer jól működik. A tárca vezetése, a NÉBIH BAII munkatársai, az OBB tagjai mind professzionálisan működnek együtt, mostanra, mostanra kialakult egy összehangolt munkarend. Rengeteg tapasztalattal a hátunk mögött, ideje megállni és tovább gondolni a jövőt. Bármennyire is jól működő rendszerről van szó, nem szabad szem elől téveszteni, hogy az idő megköveteli a fejlődést. Annak érdekében, hogy a borászok elégedettek legyenek a fogyasztók még kiválóbb minőségű bort tudhassanak poharukban, nekünk is dolgoznunk kell. Fontos feladat az, hogy a kiválasztott boroknak megfelelő piacot teremtsünk és kiemelt feladatként kezeljük a borászok erre irányuló igényét. Az értékes marketingfelületen túl, hasznos lenne, ha a Borkiválóság brandnek valódi piaci értéke lenne, amely a gyakorlatban az eladások növekedésében is megjelenne.
forrás: mti
fotó: forsterkozpont.hu / bacsmegye.hu
Egészséges beltéri levegő ablaknyitás nélkül… Igényvezérelt gépi szellőztetéssel energiamegtakarítás mellett érhető el a tiszta, beltéri levegő.