2021.11.30, Kedd

Új üzemet épít jövőre Szekszárdon a Tolnatej

MTI

2016.09.10. 07:59

A sajtok mellett az UHT tej lenne a fő profil.

A Tolnatej Zrt. diverzifikálja termelését, a korábban a termelésében mintegy 90 százalékot kitevő sajtgyártás ma már csak 40-50 százalékát adja az árbevételnek, emellett folyamatosan növekszik az elmúlt tíz évben a klasszikus friss termékek - például az ESL dobozos tej, kefir, tejföl, vajak, vajkrémek - aránya; ez a vállalat új stratégiája - mondta a Tolnatej vezérigazgatója pénteken Szekszárdon a XI. Coop Rally befejező napján. 

    

Koller Attila a rally utolsó helyszínén elmondta: a vállalatnál 12 ezer tonna félkemény - trappista, edami és Gauda-típusú - sajtot gyártanak évente. A cég ezzel Magyarország legnagyobb sajtelőállító üzeme; piaci részesedése országosan eléri a 30 százalékot.
    

A vezérigazgató az idén mintegy 27 milliárd forintos nettó árbevételre számít. Ez hasonló árbevételt jelent, mint a múlt évben. A stagnálás okát Koller Attila az elhúzódó tejpiaci válsággal magyarázta. A piac csak az elmúlt hetekben mozdult el pozitív irányban: emelkednek ugyanis a nyers tej és a késztermék árak. 
    

A vállalat évente most mintegy 200 millió liter tejet dolgoz fel. Itt található az ország legnagyobb porító üzeme is, ami napi 500 ezer liter tej, illetve savó porítására alkalmas. Az elmúlt négy évben mintegy 7 milliárd forintot fordított a cég beruházásra. Ez a cég portfóliójának bővítését szolgálta, és ez a folyamatot szeretnék folytatni. Ezért vállalat az UHT - hosszan eltartható - tej irányába szeretne elmozdulni, ami csak egy új beruházással valósítható meg. Így jövőre megépítenek Szekszárdon egy komplett UHT-üzemet, ami 1,5 milliárd forintba kerül majd - mondta a Tolnatej vezérigazgatója. 

 

Rallyval népszerűsítették a magyar tejet

A szeptember 8-9-én 11. alkalommal megszervezett Coop országjáró autós túra két napja alatt több mint 600 kilométert tettek meg a versenyzők. A Dunántúlon nyolc állomáson keresztül Székesfehérvárról Szombathelyet, Sárvárt, Pécsváradot, Szekszárdot elhagyva értek Velencére. Eközben több ismert és kevésbé ismert élelmiszergyártó cég telephelyét érinti az útvonal.

Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára, aki pénteken részt vett a rallyn elmondta: világszínvonalon termelő üzemeket látott mind Keszthelyen, a Lissé Édességgyárban, mind Alsómocsoládon, a Pick Szeged Zrt. helyi üzemében, mind pedig Szekszárdon, a Tolnatejnél. 
  

A Coop rally Szombathelyen. Fotó: szombathely.hu/Benkő Sándor

  

A Coop rally legnagyobb eredményének azt tartotta az államtitkár, hogy míg egy évtizede a magyar termékek aránya az élelmiszer-kiskereskedelemben alig 60 százalék volt, addig most ez az arány kisebb városokban és más vidéki településeken eléri a 85 százalékot, a nagyobb városokban pedig 80 százalék.
    
Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter arról is szólt az idei Coop Rally induló napján, hogy jövőre 5 százalékra csökken a friss tej áfája. Így olcsóbb és megfizethetőbb lesz a magyar családok számára, és várhatóan a kereslet is nő a boltokban. Azt is célul tűzték ki, hogy megvédjék a magyar fogyasztókat a silány minőségű tejektől.

GazdaságCooptolnatej

Ajánljuk még