2019.11.15, Péntek

Helyi hírek

Helyi hírekelektronikus ügyintézésadókötelezettségbevallás

Elektronikus ügyintézés bevezetése az önkormányzati adóhatóságnál

2016.02.04 - Lengyelné Nagy Ildikó

Az elmúlt évben számos technikai újdonságot vezettek be az önkormányzati adóhatóság munkájában. Lehetővé tették az adó csoportos beszedési megbízással történő befizetését, a hivatali helyiségekben POS terminált helyeztek el, az önkormányzat weboldalán virtuális on-line bankkártya elfogadó felületet működtetnek, a QR kóddal ellátott csekkek befizetése okostelefonról mobilfizetési alkalmazással is történhet.

Eddigi fejlesztéseik elsősorban a befizetések technikai egyszerűsítésére irányultak, de további adminisztrációt és ügyintézést segítő intézkedésként, folytatni kívánják a modernizálást és 2016. március 1-jétől valamennyi ügyfélkapuval rendelkező ügyfelük számára elektronikus ügyintézési lehetőséget is biztosítanak. Céljuk, hogy az adókötelezettségek teljesítéséhez egy könnyen elérhető, áttekinthető, felhasználó barát felületet biztosítsanak.
A most megvalósuló fejlesztéssel a két legfontosabb adónemmel, az építményadóval és a helyi iparűzési adóval kapcsolatos bejelentési, bevallási kötelezettség elektronikus úton történő teljesítését teszik lehetővé.
A bevezetés évében mind papír alapon, mind elektronikus úton lehetőség lesz a fenti kötelezettségek teljesítésére, azonban 2017. január 1-től, vállalkozó adóalanyaik számára már csak az elektronikus út lesz elérhető.

Az ügyintézés ügyfélkapun keresztül történik, amelynek létrehozása egyszeri regisztrációval lehetséges. A regisztráció nem okoz jelentős adminisztrációs többletet, hiszen ügyfeleik nagyobb hányada már rendelkezik ügyfélkapuval, ismeri az elektronikus utat, mivel az állami adóhatóság felé is ily módon történik az adókötelezettségek teljesítése.

A rendszer alkalmazásához szükség van arra, hogy aki saját nevében (adózó magánszemély/egyéni vállalkozó) jár el, elektronikus meghatalmazás készüljön a nevére, azonban azt, papír alapon nem kell benyújtania az Adóhatósági Irodára.

A rendszer lehetőséget nyújt arra is, hogy meghatalmazott képviselő teljesítsen elektronikusan bejelentési, bevallási kötelezettséget, azonban képviseleti jogosultságát ez esetben is igazolnia kell.
Felhívják a figyelmet, hogy a meghatalmazás csak abban az esetben érvényes, ha azt papír alapon benyújtják az Adóhatósági Irodára.

Bejelentkezés nélkül is elérhető a pótlékszámítási kalkulátor, az adózási naptár, a számlaszámok illetve az elektronikusan kitölthető adóbevallások.

Az elektronikus ügyintézés természetesen 2017. január 1-től sem válik kötelezővé a nem vállalkozó ügyfeleik számára, részükre továbbra is biztosítják a nyomtatványok letöltését, a salgotarjan.eado.hu internetes címről. Ők a kitöltött és aláírással ellátott iratok papíralapon történő benyújtásával is teljesíthetik adókötelezettségüket.

Ügyfeleik hatékonyabb kiszolgálása érdekében, az elektronikus ügyintézés bevezetésével egyidejűleg, lehetőséget biztosítanak arra is, hogy adózóik, illetve meghatalmazott képviselőik elektronikus lekérdezési rendszeren keresztül, a nap bármely időpontjában megtekinthessék folyószámláik egyenlegét.

A korszerűsítések célja, hogy időt és költséget takarítsanak meg ügyfeleik számára és reményeik szerint az elektronikus ügyintézés lehetővé tételével hatékony segítséget tudnak nyújtani az adókötelezettségek jövőbeni pontosabb, határidőben történő teljesítéséhez.

forrás: salgotarjan.hu

fotó: csaba-college.hu

Galéria

Helyi hírekelektronikus ügyintézésadókötelezettségbevallás