Az utasbiztosítások több mint 40 százalékát a három nyári hónapban kötik meg az ügyfelek, a tavaly közvetített utasbiztosításoknál a megjelölt utazási célok közül a leggyakoribb - 38 százalék - a városlátogatás volt - közölte a Netrisk.hu. biztosítáásközvetítő az MTI-vel.
A tengerparti nyaralások a szerződések 25 százalékát, míg a síelések 12 százalékát adták.
A célpontok háromnegyedét hat ország adta tavaly, a legtöbben, a kiutazók 30 százaléka Ausztriába tartott, Horvátországba a turisták 24 százaléka ment kikapcsolódni, Görögországba 7 százaléka, majd Anglia, Franciaország és Csehország következik (5-5-5 százalékkal).
Bár az utazók 42 százaléka gépkocsival jutott el a kiválasztott úti céljához, a repülőgépes utak aránya már 37 százalékot tett ki. A biztosított külföldi utak átlagos hossza 7 nap volt - olvasható a cég közleményében.
Közölték azt is, mintegy 8000 ügyfél szavazata alapján hétfőn átadták az év utasbiztosítója 2018 díjat. Az ügyfélszavazás alapján a nyertesek sorrendben a Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. és az Allianz Hungária Biztosító Zrt. voltak.
A Magyar biztosítók Szövetsége (Mabisz) legutolsó publikált adatai szerint 2017-ben valamivel több mint 12,5 milliárd forintot tett ki az utasbiztosítások összege, éves összehasonlításban 17 százalékkal bővült ez a részpiac. tavaly szeptemberig a díjbevétel meghaladta a 11,3 milliárd forintot, ami a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján 26 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest.