Újabb ügyfélbarát szolgáltatást vezetett be az ügyintézésben a Paksi Polgármesteri Hivatal – tájékoztatott Szabó Péter.
A polgármester elmondta, az elektronikus közigazgatás bevezetésének egyik első lépése volt, hogy a város nyáron megújult honlapján elérhetővé váltak a lakosságot érintő útfelújítások tervei, a pályázati kiírások, a jelentkezéshez szükséges adatlapok, valamint most már a képviselőtestület üléseinek anyaga is megtekinthető a paks.hu oldalon.
A hivatal most egy ügyfélbarát program alkalmazásával újabb lépést tett az e-közigazgatás további kiterjesztéséhez: a város honlapján megjelenő felületen keresztül foglalhatnak időpontot az ügyfelek, így nincsen már szükség arra, hogy telefonon vagy személyesen egyeztessenek, hanem kényelmesen, otthonukból is megtehetik – mondta Szabó Péter polgármester, hozzátéve, hogy ez a hivatal dolgozóinak munkáját is megkönnyíti.
A polgármester azt is elmondta, hogy a változás egyelőre az igazgatási osztályt – kiemelten az anyakönyvvezetést – érinti. Itt többek között a működési engedéllyel, a hatósági bizonyítvánnyal kapcsolatos teendők intézhetők, de itt adják ki az igazolást a felsőoktatásban nyújtott szociális támogatáshoz és az élettársi kapcsolat elismeréséhez, valamint a hulladékszállítási kedvezményhez is. Itt kell jelentkezni birtokháborítási ügyekben, a talált tárgyakkal és az állampolgársággal összefüggő ügyekben, valamint ide tartoznak a születéssel és az elhalálozással kapcsolatos elintéznivalók is.
Az időpontfoglaláshoz regisztrálni kell a www.paks.hu honlapon. Ezt a hivatal fülre kattintva, majd az ügyintézés – időpontfoglalás menüpontot választva tudják megtenni, a regisztrációhoz nevet, e-mail címet, valamint telefonszámot kell megadni, utóbbira a kapcsolattartáshoz lehet szükség. A lefoglalt időpontra érkező ügyfélnek az információs pultnál kell jelentkezni. A rendszer 30 percet szán egy ügyfélre, és 10 perc késést tud tolerálni.
Szabó Péter polgármester úgy tájékoztatott, hogy a tervek szerint januártól fokozatosan kiterjesztik ezt a lehetőséget a hivatal más osztályaira is.